Cartoon Animator 4 предоставляет 2D-аниматорам практический способ создавать персонажей с продвинутой анимацией и яркими выражениями лица. Новая версия Cartoon Animator 4 включает в себя Smart IK, 3D Head Creator и захват движения в реальном времени (mocap для лица с веб-камеры) и другие новые инструменты для повышения производительности 2D-анимации.
Программа CrazyTalk Animator (CTA) перенесла мощь создания 2D лица и его анимации ко всему телу 2D персонажа со сценами, реквизитом, камерами. Теперь CrazyTalk Animator снова растет и улучшается, и эта версия превращает мощную студию 2D-анимации в свой собственный уникальный бренд. Теперь Reallusion готова представить следующие захватывающие функции для повышения производительности 2D-анимации с помощью интуитивно понятного создания персонажей, умной анимации и захвата живого выступления. Reallusion представляет Cartoon Animator 4 (CrazyTalk Animator) со всеми любимыми сумасшедшими функциями и множеством новых инструментов.
Эволюция 360 упрощает рабочий процесс создания голов (Head Creation), настройки выражений лица (Expression Setup) и непосредственно анимации с помощью редактирования кеев лица и системы шкалы времени. Быстрое трансформация 2D-лица в 3D-голову 3D Head Creator преобразует 2D-арт в персонажей в стиле 3D с возможностью вращения на 360 градусов для создания всевозможных поз. Интеграция с Photoshop позволяет редактировать персонажей в 3D Head Creator под любым углом.
Набор фич в 360 Head Creator: • Фиксация (anchor) девяти направлений поворота головы. • Смарт-дизайн для ускорения мультиугловых настроек. • Добавление дополнительных декоративных элементов. • Свободное определения угла в диапазоне 360°.
Photoshop 360 Creation Pipeline Полная интеграция с Photoshop делает возможным рабочий процесс от PSD до CTA для создания полноценных персонажей. Функция поддерживает слои в Photoshop и импортировать их в 360 Head Creator, где происходит генерация персонажей под определённым углом. Дальше нужно только отправить получившийся результат обратно в Photoshop, при этом создаются новые слои PSD для настройки угла.
360 Performance Systems • Настройка выражений лица в 3D. • Новое поколение 360 креативных ассетов (360 creative assets) • Управление анимацией и редактирование временной шкалы под любым углом.
Ключевые особенности: Производственная среда: • Полная среда 2D анимации • Добавление видео для редактирования • Расширенные сроки и ключевой кадр анимации • Настоящее Z- глубина слоев и 3D-вид камеры
Смарт-анимация: • В режиме реального времени изменение лица и тела • Автоматическая синхронизация губ из текстовых и аудио файлов • Основные редактирование с IK и FK управления • Sprite замены анимации
Актерская игра: • создание виртуального актера из фото • Лицо и тело фото прямо из любого места • Пользовательские профили 3D лица и черты лица • Неограниченные стили одежд и черт характера
Этап & SFX: • Управление сценой целой группы • Добавление своих композиций • Интерактивный реквизит с Aнимацией • Атмосферные и текстовые спецэффекты
Содержание Наборов: • Бесплатные изображения, видео и флэш-композиции • Пользовательские системы содержания характера • Пользовательские профили движения • Интернет Backstage содержание инвентаризации
Визуализация и выход: • Стерео 3D-рендеринга для любого устройства • Популярные изображения и видео форматы экспорта • Веб- выходы и флэш-видео • Пост-продакшн с альфа каналом
1)Import 3D Motion (3D Motion Convertor) In v4.4, Cartoon Animator extends its compatibility to 3D Motion (.rlMotion, .iMotion). Which means 3D motion can now be imported and projected to 2D characters. Moreover, with 3D Motion Converter in Cartoon Animator, you have additional options for customization, such as the ability to project different angles and select specific ranges in the 3D motion for transfer.
2)G3 character supports .rlmotion and .imotion Reallusion has reached a major breakthrough, with the ability to support 3D motion data (.rlMotion and .iMotion) for G3 characters in Cartoon Animator. This unlocks several possibilities for G3 characters to perform realistic animation. Moreover, with more than 3,000 3D motion content available in the Reallusion online stores, the possibilities are endless for animating 2D characters in multiple viewing angles, for a variety of scenarios.
3)New Embedded Content added in Content Library In order to fully experience the benefit of applying 3D motion to 2D animation, Reallusion provides the following content along with the relevant software for exploration:
3D Motion Contents (.rlMotion, .iMotion) 8 sets of 3D motion are provided, including 2 poses, 1 dance motion, 2 idle motions and 3 walking motions. All motions are applicable to characters with multiple angles - front, side, and quarter-view.
4)Cartoon Animator Motion Link Plugin for iClone In v.4.4, Reallusion introduces Motion Link, a plugin designed for iClone. It links between iClone and Cartoon Animator for real-time 3D motion creation and editing that directly projects to the 2D character. iClone as a powerful 3D animation tool allows users to create high-quality and lifelike motions, and with motion link, you can synchronize any 3D editing result to Cartoon Animator real-time. Users can real-time preview 2D animation with 3D motion editing in iClone, fine-tune the animation with customizable projection angles, and record the editing process to ensure the best animation quality. Motion link not only offers a revolutionary solution to expedite motion editing workflow for 2D animation but also unlock endless potential for motion creation.
5)Flip Body In the past, when users applied motion capture with Motion Live 2D, the character was not able to move back to the initial starting position. In v.4.4, Reallusion optimizes the body animation with ""Flip Body'' function. By enabling the ""Flip Body '' function in the mocap process , the mo-capped 2D character will flip the body automatically when the mocap actor turns around. Therefore, the facing direction of the character is aligned with real-life motion, saving the trouble of post-editing the animation to fit the scene. This feature also makes for a more flexible and intuitive way to animate with motion capture.
6)Z-Axis Z- Axis is a helpful tool newly added in CTA that creates a spatial and depth effect for 2D animation. Users can enable this tool when applying 3D motion capture. It changes the scale of the object/character when moving it forward or backward. This way, users can use the camera perspective to represent three-dimensional objects on a two-dimensional surface, which makes the animation look more natural and realistic.
7)Set Project Start/End Frame Markers In v.4.4, Reallusion adds the Start/ End marker button in the toolbar, allowing you to simply click on the button to set start and end frame to customize the export range. This enhanced feature continuously preview your animation loop.
Fixed - Possible crash when saving project while using the Elastic Motion Editor. - Project may crash when saving the character, after deleting full angle and adding new sprites to G2 character in the Sprite Editor. - Some elements may disappear when replacing images in the Sprite Editor. - Error previewing when adjusting the UI panel of the Face Fitting Editor. - Possible crash when editing track on the timeline and opening the 2D Motion Key Editor at the same time. - [User Reported, FeedbackTracker 6090] Frame rate drop when applying motion loops to animation. - [User Reported, FeedbackTracker 6927] Possible program crash on Mac when the following action is applied: 1. Launch Motion Live 2. Click on "Record” when creating script 3. Launching PSD - Shows blank content when clicking the extended icon ">>" under "Edit Post" in the toolbar. - Error applying motions when creating a Morph-base head in Composer Mode. - [User Reported, FeedbackTracker 7033] Timeline control Hotkeys not working after the mouse clicking on the timeline panel. - [User Reported, FeedbackTracker 6987] Fail to export .GIF file with Quick Capture on Mac will pop-up error message "Insufficient Memory". - [User Reported, FeedbackTracker 6639] Fail to edit character rigging and movement in the 2D Motion Key Editor when changing the X, Y, Z axis of the character's position.
Рекомендуемые системные требования: • Windows 10 / Windows 8 / Windows 7 SP1 (64-bit). • Dual core CPU or higher • 4 GB RAM or higher recommended • 10 GB free hard disk space or higher recommended • Display Resolution: 1440 x 900 or higher • Graphics Card: Nvidia GeForce 9800 GX2 or higher /ATI Radeon HD 4890 Series or higher • Video Memory: 1 GB RAM or higher recommended
Информация о программе Год выхода: 2020 Разработчик: Reallusion Inc. ОС: Windows® 7 SP1|8.1|10 (x64) Язык интерфейса: English, German, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Japanese Лекарство: В комплекте Размер: 641,43 MB | 412,46 MB
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.